The Duchess

Såg denna film igårkväll, jag vet inte hur eran filmsmak ser ut men jag älskar sådana här tidsperiod-filmer. Tror allt började med Marie Antoinette och nu letar jag bara efter fler i samma stil. The Duchess handlar om hertiginnan av Devonshire, Georgiana, och hennes liv. Som det var på den tiden gifts hon bort vid endast 17 års ålder till hertigen William eftersom han vill ha en arvinge. Däremot uppstår några roadbumps som till exempel hennes bästa vän som blir hennes makes älskarinna samt att hon bara tycks kunna föda flickor. Kanske inte den mest händelserika filmen jag sett (såg den mest för kostymernas skull lol) men skulle rekommendera den till er som gillar liknande filmer. Ibland när jag ser såna här önskar jag att man fortfarande ibland klädde sig såhär, fatta vad ballt att ha massa olika klänningar och att alla var fancy 24/7. Däremot har ju världen kommit en lååååång väg sedan denna tid men jag uppskattar ialla fall modet och tycker det är coolt att kunna se var utvecklingen har tagit oss. Älskar förövrigt tidigt 50-tals mode också, så glam. Nu tänker ni säkert att jag är fett ytlig som kollar filmer pga kostymer, men för mig är det en del av nöjet :)
 
Filmer | |
#1 - - Agnes:

Den är helt fantastisk! Kan se den om och om igen hur många gånger som helst!

Upp