9 saker ni kanske inte visste

  1. Jag är "allergisk" mot vatten. Inte då jag dricker det men när jag duschar eller badar får jag utslag och blir rödflammig. Spelar ingen roll om jag använder olika duschkrämer, om jag badar i havet, en sjö eller om vattnet är varmt eller kallt. Sjukt konstigt men min syster har samma problem. 
  2. Jag är beroende av att köpa skor. Kan inte stoppa mig själv när jag ser en modell jag tycker om och fastnar för, ögonen lyser upp och jag bara måste ha dem. Lite läskigt, måste hålla hårt skoförbud inom den närmsta tiden... Mamma har berättat att när vi var i skoaffären när jag var liten grät jag när vi skulle gå haha.
  3. Jag har superlätt för att komma ihåg låttexter men jättesvårt för att komma ihåg plugg. Min hjärna vill hellre kunna alla Nicki Minajs verser än reaktionerna i citronsyracykeln...
  4. Jag är flygrädd men skulle aldrig kunna tänka mig att sluta resa. Det har varit en del av vem jag är hela livet.
  5. Jag är lite av en "period"-människa. Kan hålla på med en sak i flera veckor intensivt för att sedan inte göra det igen på ett halvår. Kan gälla allt från att streck-kolla tvserier, att gå ut varje helg, blogga eller sminka mig på något speciellt sätt.
  6. Min musiksmak är väldigt blandad. Har fastnat för hip hop nu och håller mig till det huvudsakligen men kan även varva det med 60-talsmusik eller typ rock. 
  7. Jag hade kunnat vara fransyska eftersom mina föräldrar funderade på att köpa lägenhet i Paris innan jag föddes, men det blev tyvärr inget av det så jag är en vanlig svenne istället :p
  8. Min absoluta favoritlåt ingår även i min favoritfilm, Ceremony av New Order i filmen Marie Antoinette. Höll faktiskt ett tal i engelska i tisdags som jag inspirerades att göra av den filmen. Tips! Den är så fin.
  9. Jag spelade tennis i 9 år men slutade innan gymnasiet. Kan sakna det ibland men jag hade tyvärr tappat intresset ganska rejält där på slutet. 
 
Upp