Me and Earl and the Dying Girl


Såg nyss klart denna film som jag påbörjade igår innan jag somnade. Den handlar om Greg som går sista året på high school och som gör udda parodier på klassiska filmer tillsammans med sin vän Earl. De lever livet ganska low key, är inte del av någon speciell grupp i skolan utan försöker sig mest bara ta sig igenom de tuffa skolåren. En dag berättar Gregs mamma att hans barndomskompis Rachel har fått cancer. Mamman försöker övertala honom att gå och hälsa på henne vilket hon också lyckas med, och detta blir då början på en ganska udda men fin vänskap. 

Jag tyckte om filmen men skulle nog säga att den var lite för "try-hard" för min smak. Med det menar jag att det kändes som regissören verkligen ville göra något annorlunda vilket ledde till en liiiite för hipster film för min smak. Den var absolut fin och rörande, men påminde mig lite för mycket om The Fault In Our Stars. Inte så mycket action i den utan det är ganska många hopp i tiden och saker man får tänka ut själv, men den får en ialla fall att uppskatta allt man har. Ett stort plus var för min del också den fina iscensättningen, tyckte om hur de använde vinklar och ljus etc. Se den om ni letar efter en mysig film!
 
Upp